(c) Arnd Wöbbeking (c) Photos by Anthony George Benning
Diese wahrlich seltenen Photos habe ich ebenfalls von Tony erhalte. Sie sind 1971 entstanden und zwar in Southampton während einer Landungsübung! Diese diente dazu um die C-Sqn 11th Hussars auf einen Einsatz in Hong Kong vorzubereiten!
+++
This truly rare pictures I also get from Tony. They are founded in 1971 and shows a landing operation at Southampton Waters! The exercises took part to prepare the 11th Hussars for a deployment to Hong Kong!
So thank you very much Tony!
+++
+++
[mappress mapid=”57″]
+++
Arnd Wöbbeking
Letzte Artikel von Arnd Wöbbeking (Alle anzeigen)
- Ehre, wem Ehre gebührt – unser voller Respekt für diese Dame! - 6. Januar 2025
- 1962 Autumn Double– Zeitungsartikel - 16. Oktober 2022
- 1962 Autumn Double – Datenblatt - 16. Oktober 2022
5 Kommentare
Zum Kommentar-Formular springen ↓
Tank-Dee
2. März 2015 um 06:43 (UTC 1) Link zu diesem Kommentar
I’m impressed from this (I called historic pictures). Not only of the River crossing operation, but of the old equipment and the connecting memories also. Hope to see more.
Thanks
Tank-Dee
Clemens Niesner
1. März 2015 um 10:56 (UTC 1) Link zu diesem Kommentar
Hi Tony,
great stuff! I´m totally impressed to see this pictures! I never would have guessed to see pictures like these. Thank you very much and I´m looking forward to the following article of you.
Eine “leise Kritik” sei mir an dieser Stelle erlaubt.
Ich finde es immer etwas schade, dass gerade solche außergewöhnlich seltenen Aufnahmen nur wenig mit Kommentaren quittiert werden. Vielleicht liege ich da falsch, aber mir kommt es immer so vor, dass besonders viel zu Beiträgen geschrieben wird, wo entweder noch eine direkte Erinnerung an ein bestimmtes Manöver vorhanden ist oder ein direkter Bezug zur Region unserer Republik hergestellt werden kann. Prinzipiell ist das in Ordnung und auch nachvollziehbar. Aber ich finde es etwas auffällig und schade, dass wie jetzt in diesem Beispiel, ein Beitrag aus UK mit extrem seltenen Aufnahmen – vergleichliches ist selbst im Internet nicht zu finden – nur mit 3 Kommentaren bedacht wird. Wären die Centurion irgendwo auf der B1 zwischen Hameln und Coppenbrügge fotografiert worden, so könnte ich wetten, wären sicherlich schon 8 bis 10 Kommentare geschrieben worden…
Vielen Dank für diese tollen Bilder an den Stifter!
Beste Grüße, Clemens
http://www.military-photos.info
Lars de Vries
23. Februar 2015 um 22:59 (UTC 1) Link zu diesem Kommentar
Such images we have never seen here. Thanks to you and Arndt for your good work. Nice that you support us.
Best regards from Germany
Lars
Ad
23. Februar 2015 um 22:21 (UTC 1) Link zu diesem Kommentar
Yes Tony, as Eckhard said, very excellent and rare photos! We are proud to have you and your photos here on military-database.de. We hope you are an example for all the others who served here in germany! Hope some other will sent in their photos as you do, too!
Thanks a lote, mate and I know there will come another great article of your time! 😉
Best regards
Arnd
Free Lion
23. Februar 2015 um 17:20 (UTC 1) Link zu diesem Kommentar
Hi Antony,
very excellent Photos from the Landing operations with Centurion and Bedford RL. My favorite is picture no. 4 with the two Centurions on a ferry.
Last year we was with our Camper for some days in the new forest. We was on a campsite, who was a former RAF-Airfield, no it´s a heath with free range horses. And we ´ve visited the famous Beaulieu National Motor Museum with the complete James Bond Car Collection. And of course we was in Bovington. For the next year we plan another trip to your famous country.
Best greetings
Eckhard “FreeLion” Uhde